Roofdierklasse.nl

roofdiertjes

facebook  Twitter

Hondewacht van Vrijdag 4 Maart 1983

Vervolgen met koers en vaart als nevenstaand. MK SB-as te werk, BB-as 15 min. notice. Houden gegist bestek bij verbeterd dmv Decca en radarafstanden. 0135 Bij NBCD ronde gb. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

040383hwkv

040383hw

Dagwacht

Vervolgen met nevenstaande koers en vaart. MK SB-as te werk, BB-HoMo op 15 min. notice. Houden gegist bestek bij verbeterd dmv radarafstanden en Deccawaarnemingen. 0530-0531 Kleine brand bij de Deutz-generator. 0625 Bij NBCD ronde gb. 0625 MK BB-as te werk. 0625-0645 Houden oefening noodsturen. 0645 Ankerrol op post. 0700 Passeren VKSG bal 28.4. 0721 Bij zonsopkomst houden nav. lichten helder brandende ivm beperkt zicht. 0735 Manoeuvreerrol op post. 0755 Meerrol op post en log ingevoerd bal 7140.1. 0812 Passeren havenhoofden Den Helder. 0818 Afgemeerd over BB langszij steiger 12 oost volgens nevenstaand schema. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

040383dwkv

040383dw 040383dwacdt

Voormiddag

Ten 0820 liggen gemeerd als voren. MK beide assen te werk, meerrol op post, Ankerrol op post, Manoeuvreerrol op post. Embarkeren personeel NBCD school. 0825 ontmeerd, 1 sleepboot standbij. 0836 Passeren de havenhoofden, sleepboot bedankt en meerrol bedankt. Bepalen zeewacht*. 0855 Komen ten anker in positie nevenstaand, achter SB anker in 14 meter diep water, met 5 stukken op het water. 0855 Manoeuvreerrol en MK bedankt, beide assen op 5 minuten notice, bepalen verlichte zeewacht. 0910 MK beide assen op 15 min notice, complete zeewacht divisie op post. 0915-1005 Houden AVEX oefening olv personeel NBCD school. 1050 ankerrol op post. 1055 Aanvangen indraaien. 110 Indraaien gestopt, bij 3 stukken op het water. 1103 MK beide assen te werk, vervolgen met indraaien. 1110 Gelicht anker, vervolgen met varierende koersen en vaarten en houden waar bestek bij dmv zichtpeilingen en radarafstanden. 1125 Passeren de havenhoofden. 1130 Gemeerd BBlangszij steiger 12 W volgens nevenstaand schema. MK en manoeuvreerrol bedankt, MK beide assen op 15 min. notice, en bepalen verlichte zeewacht. 1125-1130 1 sleepboot standbij. Houden waar bestek bij dmv zichtpeilingen en radarafstanden. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

040383vmkv

040383vm * 040383vmacdt

Achtermiddag

Liggen gemeerd av. MK beide hoofdmotoren op 15 min. notice. 1245 Meerrol, manoeuvreerrol op post, bepalen zeewacht. 1300 MK beide assen te werk. 1300 Ontmeren, sleepboot IJssel standby. 1305 Passeren havenhoofden, meerrol bedankt. Houden waar bestek bij. 1350 Verliezen radarzicht van Kijkduin, gaan over op gegist bestek verbeterd dmv radarafstanden en decca-waarnemingen. 1310-1345 Houden mistnavigatie oefening. 1315 Voeren log uit bal 7140.1 1325 Wisselen naamsein met Hr.Ms. Evertsen. 1345 Manoevreerrol bedankt. 1350 Passeren Verkenningston Schulpengat bal 7150.0. 1400-1430 Houden man-over-boord oefeningen, verschieten twee witte lichtkogels. 1550 Krijgen zicht van LV Texel bal 7176.0, verbeteren bestek. 1550 MK BB-hoofdmotor op 15 min. notice. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

ijssel

Sleepboot IJssel

evertsen-f815
Hr. Ms. Evertsen - Bron

040383amkv

040383am

Platvoet

Vervolgen met nevenstaande koers en vaart. MK SB-as te werk, BB-HoMo op 15 min. notice. Houden gegist bestek bij, verbeterd dmv zichtpeilingen en radarafstanden van produktieplatforms en deccawaarnemingen. Houden nav.lichten brandende ivm beperkt zicht. 1630 Nav. lichten gedoofd. 1810-1847 VIPOL inspectie a/b van KW4 in positie 52°-50'2N/003°-24'4E. 1828 Bij zonsondergang ontsteken nav. lichten. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

040383pvkv

040383pv

Eerste Wacht

Vervolgen met koers en vaart als nevenstaand. MK BB-as gestopt en op 15 min. notice, SB-as te werk. Houden gegist bestek bij, verbeterd dmv zichtpeilingen en radarafstanden en deccawaarnemingen. 2310 Bij NBCD ronde geen bijzonderheden. Dagelijkse dienst cf orderboek commandant.

040383ewkv

040383ew

040383posities

Geplotte posities volgens het journaal

terug_btn     verder_knop

blog comments powered by Disqus